سلام همرا شما هسیتیم با فروشگاه اینترنی آناشید با معرفی انواع باربیکیو ها و کاربرد های آنها.

باربیکیو ها انواع مختلفی دارند و همچنین کاربردهای مختلفی اما نکات مهمی وجود دارند که در هنگام خرید باید به آنها توجه کافی داشته باشیم. از جمله موارد که در هنگام تهیه باربیکیو ها باید در نظر بگیریم سوخت مورد استفادهدر آن ها است که بسیار مهم است اگر بخواهیم باربیکیو ها را از نظر سوخت مصرفی تقسیم کنیم باید به سه دسته کلی تقسیم بندی کنیم که عبارتند از:

باربیکیو های گازی

باربیکیو های ذغالی

باربیکیو های ترکیبی (گازی- ذغالی)

باربیکیو های برقی

در کشور ما استفاده از باربیکیو های برقی به خاطر بهای مصرفی برق زیاد مرقون به صرفه نیست پس ما به معرفی سه نوع دیگر باربیکو می پردازیم.

باربیکیو های گازی

سوخت مصرفی این نوع باربیکیو ها همانظور که از نامش پیداست گاز مایع و یا گاز خانگی است. در این نوع باربیکیو طبخ خوب کباب منوط به داشتن شعله های یکسان و آبی می باشد و همچنین مهم ترین نکته استفاده از چدن های ناودانی ضخیم که نقش بسیار مهمی در کنترل دمای محفظه پخت و مغز پخت شدن کباب دارد همچنین فاصله بین ناودانی و کباب ها نه باید بسیار زیاد باشد که کباب ها مغز پخت نشوند و نه باید آنقدر کم باشند که باعث سوختن کباب ها شود. در این نوع باربیکیو داشتن سینی چربی گیر آب بندی بسیار مهم است و همچنین داشتن درب دوجدراه که باعث جلوگیری از اتلاف انرژی و همچنین آسیب رسیدن به رنگ باربیکیو می شود که همه این ها باعث افزایش طول عمر باربیکیو می شود. بهتر است برای حفظ سلامت مواد غذایی درب باربیکیو ها از جنس استیل باشد. در ضمن کنترل دما با شیر گاز سهولت استفاده از این نوع باربیکیو ها را بیشتر می کند اما جنس و مرغوبیت شیر های گازی استفاده شده نیز اهمیت بسیار دارد.

باربیکیو ذغالی

در باربیکیو های ذغالی بسیار از پارمتر های را باید در نظر بگیرید تا بتوانید نتیجه مطلوب و لذت بخشی از آشپزی را برای خود فراهم کنید. نکته اول و مهمی که باید بدانیم این است که حرارت ذغال و آهن دوستان قدیمی بوده اند و حرارت ذغالی که داخل یک محظه فلزی قرار میگیرد بسیار بیشتر از گاز است چرا که باربیکیو های گازی برای داشتن سوخت بهتر نیاز به اکسیژن کافی برای سوختن است که این اکسیژن از قسمت های مختلف مثل اگزوز های پشت و همچنین فاصله بین برنر ها و … تامین می شود پس در باربیکیو های ذغالی داشتن ضخامت بدنه بسیار بالا مهم است و حداقل بدنه باید 2 میل ضخامت داشته باشد تا باربیکیو بتواند طول عمر مفیدی داشته باشد. نکته دوم این است که تهویه در این نوع باربیکیو بسیار مهم بوده و برای آماده کردن ذغال باید دم مناسبی در باربیکیو گردش داشته باشد. در باربیکیو های ذغالی استفاده از کفی چدن بجای آهن بسیار لازم است هرچند این کار قیمت تمام شده محصول را افزایش می دهد اما طول عمر محصول را نیز بیشتر می کند. در این نوع باربیکیو کنتل دما و سوخت کار بسیار سختی است البته نمی توان طعم بی نظیر مواد غذایی طبخ شده بر روی این نوع باربیکیو را در نظر نگرفت.

باربیکیو های ترکیبی (گازی – ذغالی)

دوستان عزیز این نوع باربیکیو ها به طور معمول توصیه نمیشود و بر عکس تبلیغات فروشندگان با گذاشتن صرفا یک باکس ورقی بر روی باربیکیو گازی تبدیل به باربیکیو گازی و ذغالی و یا به اصطلاح دو کاره نمی شود. همانطور که در توضیحات بالا ذکر شد حرارت ذغال بسیار بیشتر از گاز است و با قرار دادن یک باکس فلزی داخل باربیکو تنها عمر مفید محصول خود را کاهش می دهید و جدا از آن عملکرد مطلوبی نیز نخواهید داشت چرا که قادر به ایجاذ سیستم تهویه مناسب در این نوع باربیکیو نخاهید بود. بنا بر این این نوع باربیکیو توصیه نمی شود.

با تشکر از شما همراهان عزیز امید واریم که توضیح این موارد برای شما مفید واقع شده باشد.

پایدار و پیروز باشین.